T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2017’de 4 okul ve 460 öğrenciden bugün 961 okul ve 165 bin öğrenciye
2017-2018 yılı Kasım ayında il genelinde 4 okulda 75 bilgisayarla başlatılan KodlAAğrı projesi başlangıçta yalnızca 5. ve 6. sınıf öğrencilerine kodlama eğitimi verilmesini amaçlıyordu. Bunun için öncelikle öğretmenlere Türkiye çapında konunun uzmanlarından kodlama eğitimleri aldırıldı. Hızla yaygınlaşan projede daha ilk yılın sonunda hedef 4’e katlanarak tam 20 bin öğrenciye kodlama eğitimi verilmesi sağlandı. Projenin başlamasından sonraki üçüncü öğretim yılı olan 2019-2020 öğretim yılı itibarıyla kodlama eğitim anaokulları da dahil olmak üzere il ve ilçelerdeki tüm okullara yaygınlaştırıldı ve 165 bin öğrenciye farklı seviyelerde kodlama eğitimleri verildi.
‘Robotik Kodlama’ Ağrı’da öğrencilerin rutin hayatında yer alıyor
Yalnızca temel kodlama eğitimi almakla kalmayan öğrenciler algoritma oluşturma ve kodlama konusunda belli bir seviyeye ulaştıktan sonra “Scratch” programı üzerinden programlama öğrenmeye devam etti. Bir sonraki aşamaya geçen öğrenciler ise arduino ile ‘Robotik kodlama yapmaya başladı. Bu aşamada öğrenciler basit düzeyde devre oluşturma ve programlamadan başlayarak yetenek ve imkânları doğrultusunda kendi tasarladıkları akıllı teknolojileri kendilerinin programlayabilmesi noktasına ulaştı. Bugün ildeki birçok okulda binlerce öğrenci robotik kodlamayı rahatça kullanabilir seviyeye gelmiş durumda.
“Kodlama bizim eğitimdeki amiral gemimiz”
Ağrı Valisi Süleyman ELBAN, şehrin geleceğine yön vermek adına öğrencilerin bilişim kabiliyetlerini geliştirecek eğitim çalışmalarına ağırlık verdiklerini vurguladı. Kodlama eğitiminin ‘donanımlı insan yetiştirmeye’ dair çalışmalarının bir parçası olduğunu belirten Vali Elban, “Kodlama bizim eğitim alanındaki amiral gemimiz. Eğer bu hikaye Ağrı’da başarılı olursa, diğer illerde de başarılı olup olmayacağı hiç tartışılmayacak bile.
Örneğin, diğer illerde ‘biz de çok rahat gerçekleştiririz’ diye algılanacak. Biz de bunu istiyoruz. Sadece Ağrı’ya değil, ülkemize, tüm insanlığa katkı sağlayalım istiyoruz. Başka alanlarda gelişmiş ülkeleri yakalamamız biraz uzun sürebilir ama doğru aksiyonları almamız durumunda bilişim teknolojileri alanında onları yakalayabileceğimizi, hatta geçebileceğimizi düşünüyorum” şeklinde konuştu.
Çalıştay Türk bilişim, akademi ve iş dünyasını bir araya getirdi
26-27 Şubat 2020 tarihlerinde yapılan KodlAAğrı Çalıştayı’na, aralarında Yazılım Sanayicileri Derneği Başkanı Gönül KAMALI, Habitat Derneği Başkanı Sezai HAZIR, Türkiye Bilişim Derneği Genç Çalışma Grubu Başkanı Melih AŞICI, 9 Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölümü Başkanı Prof. Dr. Sabri ERDEM, Türkiye Bilişim Medyası Derneği Başkan Yardımcısı Cem KIVIRCIK, BT Haber dergisi Yayın Koordinatörü Ayhan SEVGİ, Fortune Türkiye dergisi Teknoloji Editörü Kerem ÖZDEMİR ile Turkcell, Türk Telekom, Makers Türkiye, Galata Business Angels, ING Türkiye, Sunny Elektronik, Can Holding, Süper Grup, Kızcode şirketlerinin yöneticileri ve bağımsız danışmanlar katıldı.
Ağrılı öğrenciler umut verdi
Çalıştay kapsamında iki ayrı okulu ve Ağrı Bilim ve Sanat Merkezi BİLSEM’i ziyaret eden KodlAAğrı Çalıştay katılımcıları, ayrıca Ağrı Start-Up Cafe ve KodlAAğrı Merkezi’nin açılışına da katıldı. Ziyaret ettikleri tüm merkezlerde öğrencilerle birebir görüşme ve sohbet etme fırsatı bulan, ayrıca gerçekleştirdikleri kodlama projelerini yakından inceleyen grup, Ağrılı öğrencilerin ve öğretmenlerinin kodlama ve bilişim teknolojileri becerisi açısından ‘beklentilerinin çok ötesinde’ bir profil sergilediklerine dikkat çekerek “Türkiye’nin geleceği açısından umutla doldukları” mesajı verdi.
Açılışın gerçekleştirildiği Start-Up Cafe ve KodlAAğrı Merkezi, bilişim, kodlama ve yazılım alanında becerilerini artırmak ve ilerleyen dönemde ‘start-up’ olarak kendi ticari girişimlerini geliştirmek isteyen genç öğrenciler tarafından kullanılacak. Hepsi uzun süre kodlama eğitimi almış eğitmenlerin danışmanlık vereceği Start-Up Cafe’de aynı anda 80 öğrenci ve danışman öğretmen çalışabilecek. KodlAAğrı Merkezi ise projenin merkezi olarak hizmet verecek.
Heyecanları yüzlerinden okundu
KodlAAğrı Çalıştay Grubu katılımcılarıyla buluşan 5-18 yaş arası onlarca öğrenci, tamamını ileri kodlama ve bilişim teknikleriyle gerçekleştirdikleri projeleri hakkında detaylı bilgiler paylaştı. Heyecanları yüzlerinden okunan öğrenciler, deprem simülatöründen obeziteyle mücadeleyi sağlayan uygulamalara; bir engelle karşılaşınca yönünü değiştiren ve böylece kazadan kaçınan araçlardan farklı futbol oyunlarına; algılayıcı sensörlerle ışık kontrolünden anaokulu öğrencilerinin rakamları ve notaları öğrenmesini sağlayan dijital gitar ve piyanoya kadar onlarca projeyi büyük bir istekle tanıttılar.
Ağrı Eleşkirt Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri ise, güneş paneli dahil tamamı atık ve hurda malzemelerden yapılan ve güneş enerjisi ile çalışan ‘Eleşkit’ adını verdikleri elektrikli araçlarıyla grubun yoğun ilgisiyle karşılandı.