Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. AĞRI VALİLİĞİ
T.C. AĞRI VALİLİĞİ
T.C. AĞRI VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Protokol Listesi Valilik Emirleri Valilik Yönergeleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat
  • AĞRI
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler Ağrı İl Brifingi ve Çalışma Planı E-İçişleri Chrome Uzantı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyuru ve İlan İhale Yönetim Sistemi Haklarımız
  • İLETİŞİM
°C
24
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Recep Aydın
        • Bülent Şimşek
        • Tuncay KARATAŞ
        • Ahmet Raşit Orhan
      • Kaymakamlar
        • Mustafa Karali
        • Murat Ekinci
        • Ömer Saygılı
        • Mehmet Nesip Mahir
        • Hasan Taş
        • Emirhan Arıkan
        • Erkan Adıbelli
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
    • İl Protokol Listesi
    • Valilik Emirleri
    • Valilik Yönergeleri
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
  • AĞRI
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • Ağrı İl Brifingi ve Çalışma Planı
    • E-İçişleri Chrome Uzantı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyuru ve İlan
    • İhale Yönetim Sistemi
    • Haklarımız
  • İLETİŞİM

ağrı valiliği imza yönergesi

                                                           AĞRI VALİLİĞİ
                                            İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ
I. AMAÇ:
 
Bu yönergenin amacı; Ağrı Valiliği’ne bağlı olarak hizmet veren birimlerde; 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 5. ve 9. maddeleri ile 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun ve diğer kanunlarla verilen görev ve yetkileri yerine getirmek üzere:
  1. Vali adına imzaya yetkilileri belirlemek.
  1. Verilen yetkileri belirli ilkelere bağlamak.
  1. Hizmeti ve iş akışını hızlandırmak.
  1. Kırtasiyeciliği önlemek, idarenin bütünlüğü içerisinde hizmetlerin verimini ve etkinliğini artırmak.
  1. Üst kademe yöneticilerine zaman kazandırmak, onları işlemlerin ayrıntılarına inmekten kurtarmak, çalışmalarını İl yönetiminin daha iyi teşkilatlanması, planlanması, koordine edilmesi ve denetlenmesine yöneltmek, ana sorunlarda daha iyi değerlendirme yapabilmelerini sağlamak.
  1. Kendilerine yetki devredilenlerin sorumluluk ve özgüven duygularını güçlendirerek, işlerine daha sıkı ve istekle sarılmalarını sağlamak,
  1. Halk ve iş sahiplerine kolaylık sağlayarak, yönetime karşı güven ve saygınlık imajlarını güçlendirerek geliştirmek ve yaygınlaştırmak.
 
II. KAPSAM:
 
Bu Yönerge 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer Kanunlar uyarınca Valilik ve bağlı kurumlara ait iş bölümü ile Valiliğe bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum ve kuruluşların Başbakanlık, Bakanlıklar, Yasama ve Yargı mercileri, Bağımsız Genel Müdürlüklerle veya bu seviyedeki Başkanlıklarla, Askeri Garnizonlarla, Valiliklerle, Kaymakamlıklarla, Özel Kuruluşlarla, Bölge Müdürlükleri ile Mesleki Kuruluşlarla yapacakları yazışmalarda ve yürütecekleri işlemlerde Valilik adına imza yetkisi kullanma şekil ve şartlarını içine alır.
 
III. HUKUKİ DAYANAK:
                                                                                                    
1. “5442  Sayılı "İl İdaresi Kanunu”
 
2. “3046  Sayılı "Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkında Kanun"
 
3. “3152  Sayılı 'İçişleri Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun"
 
4. “700    Sayılı "Dahiliye Memurları Kanunu"
 
5. “5302 Sayılı "İl Özel İdaresi Kanunu"
 
6. “3071saydı "Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun"
 
7. “Valilikve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği"
 
8.  Başbakanlığın 02/12/2004 tarih ve 25658 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan "Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik"
 
9.  İçişleriBakanlığının 30/06/2009 tarihli "İmza Yetkileri Yönergesi"
 
IV. TANIMLAR :
Valilik: Ağrı Valiliğini
 
Vali   : Ağrı Valisini
 
Vali Yardımcısı: Ağrı Vali Yardımcılarını
 
İlgili Vali Yardımcısı: Görev bölümü esasına dayalı olarak, belli daire, kurum, kuruluş ve birimlerin bağlı olduğu Vali Yardımcıları
 
İl Hukuk İşleri Müdürü : Ağrı Valiliği İl Hukuk İşleri Müdürünü
 
Kaymakam : Ağrı İlçe Kaymakamlarını
 
Kaymakam Adayı : Ağrı İli Kaymakam Adaylarını
 
Yönerge : Ağrı Valiliği İmza Yetkileri Yönergesini
 
Birim : Bakanlıkların ve Müstakil Genel Müdürlüklerin İl Kademesindeki Kamu Kurum ve Kuruluşlarını
 
Birim Amiri : Bakanlıkların ve Müstakil Genel Müdürlüklerin İl Kademesindeki Kamu   Kurum ve Kuruluşlarının başında bulunan Müdürleri veya Amirlerini ifade eder.
 
 
V. YETKİLİLER :
 
a.Vali,
 
b.Vali  Yardımcıları ve Vali Yardımcısı Vekili,
 
c.İlHukuk İşleri Müdürü,
 
ç.Kaymakamlar,
 
d.Kaymakam  Adayları,                                                               
 
e.BirimAmirleri,
 
VI. İLKELER, SORUMLULUKLAR VE UYGULAMA ESASLARI
 
1-İLKELER:
 
1.Yetkilerin sorumlulukla, dengeli, eksiksiz ve doğru olarak kullanılması esastır.
 
2.Her kademe, sorumluluğu derecesinde ilgili konular üzerinde aydınlatılır. Yetki derecesinde bilme hakkını kullanır. Bu amaçla;
 
3.Her makam sahibi imzaladığı yazılarda üst makamların bilmesi gerekenleri takdir ederek, zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
 
4.Vali ve Vali Yardımcıları, İlin iş ve işlemlerini tümüyle, Birim Amirleri ise sadece kendi teşkilatlarıyla ilgili olarak bilme hakkını kullanırlar.
 
5.Gizli konular, sadece bilmesi gerekenlere ve bilmesi gerektiği kadarıyla açıklanır.
 
6.Bu yönerge ile kendisine yetki devredilen, bu yetkiyi, Vali'nin onayı olmadıkça devredemez.
 
7.İmza yetkisinin devrinde, Vali'nin her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır. Vali gerek gördüğünde devrettiği yetkileri her zaman kullanabilir.
 
8.İmza yetkilerinin devrinde, Valilik Makamından alınacak onayla ilave ve çıkarmalar yapılabilir. İlgili kurumca konu ile ilgili alınan onayların bir sureti Valilik İl Yazı İşleri Müdürlüğüne gönderilir.
 
9.Bütün yazışmalar, "Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmeliği'ne uygun olarak yapılır ve gereken özen gösterilir. Anılan yönetmeliğin 20 inci maddesi gereğince; yazıyı hazırlayan ve kurum tarafından belirlenen en fazla 5 (beş) görevli tarafından paraf edilecektir.
 
10.Yazıların ilgili olduğu birimlerde hazırlanması ve oradan yayımlanması esastır. Ancak; acele hallerde Özel Kalem Müdürlüğü’nde hazırlanan yazıların bir örneği gerekirse bilgi için ilgili birime gönderilir. Bu tür yazılar için Vali’nin imzasına sunulmadan önce ilgili Vali Yardımcısının parafı alınır.
 
11.Vali Yardımcıları kendilerine bağlı birimler üzerinde Vali adına, her türlü emir verme, iş yapma her türlü konuda denetim yapmaya yetkili olup, denetim sonucunu Valilik Makamına bildirmekle yükümlüdürler.
 
12.Vali Yardımcıları, İl Özel İdaresinin kendilerine bağlı kurum ve kuruluşlarla olan iş ve işlemlerini Vali adına yürütür ve koordine eder.
 
13.Makama sunulacak tüm yazılar ve eklerinde (varsa evveliyatına ait dosya ile birlikte) ilgili personel ile Vali Yardımcısının imzalı parafı bulunacaktır. İstihbarı bilgiler içeren veya emniyet ve asayişi ilgilendiren ivedi yazı ve onaylar doğrudan İl Jandarma Komutanı ve İl Emniyet Müdürü imzasıyla veya parafıyla Vali'nin imza veya onayına sunulacaktır. (Ruhsatlandırmalarla ilgili hususlar bu çerçevede değerlendirilmeyecektir).
 
14.Açıklama ve bilgi arzı gerektiren yazılar ilgili mevzuatla birlikte sunulacaktır.
 
15.Valinin il dâhilinde teftiş, denetim veya görev gezisinde bulunduğu zamanlarda Vali tarafından yapılacağı belirtilen işlerden gecikmesinde sakınca görülenlerin gereği ve icrası işbölümü esaslarına göre ilgili Vali Yardımcısı tarafından yapılır. Vali Yardımcısı yapılan işlemi en seri vasıta ile Vali’ye bildirmekle yükümlüdür.
 
16.Vali Yardımcıları tarafından havale edilen ancak Vali tarafından görülmesinin uygun olacağına ilgili Vali Yardımcısınca karar verilen evraklar, dairesine gönderilmeden ilgili Vali Yardımcısı tarafından Makama arz edilecektir.
 
17.Birden fazla birimi ilgilendiren veya görüşünün alınmasını gerektiren yazıların paraf bloğunda koordine edilen birim amirlerinin de parafı bulunur.
 
18.Bu yönerge doğrultusunda birimler kendi aralarında emir ve talimat içermeyen konularda yazışma yapabilirler. Birim amirleri tarafından imzalanacak yazılarda mutlaka "arz ederim" ifadesi kullanılacaktır. Bu uygulama özel İdare Genel Sekreterliği için de geçerlidir. Birimlerin Kaymakamlıklara bu çerçevede (hesabata ve teknik hususlara ait işler) yazacakları yazılarda, imza bloğunda "Vali a." İbaresi kullanılacaktır.
 
16.Bütün birim amirleri, kendi konuları ile ilgili olan dilekçeleri doğrudan doğruya kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve eğer istenen husus mevcut bir durumun
 
beyanı veya yasal durumun açıklanması ise bunu dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirmeye yetkilidirler. Bunlar dışındaki sonuçlara ya da şikâyet ve soruşturma işlemlerine ilişkin cevaplar ilgili Vali Yardımcısı tarafından imzalanacaktır.
 
19.İlimizde bulunan mahalli idareler (İl Özel İdaresi. Belediye, Köyler) yazışmalarım Kaymakamlıklar ve Valilik aracılığı ile yapacaklardır. (Mevzuatta belirtilen istisnalar hariç.)
 
20.Makam tarafından havalesi yapılan ve (?) işareti konulan yazı ve talimatlar hakkında kurum amirince bizzat Makama bilgi sunulur.
 
21.Genel İdare Kuruluşlarının görevlerine, ilişkin dilekçelerle, bölgesel kuruluşların görevlerine ve Mahalli İdareler üzerindeki gözetim ve denetim alanına giren konulara ait ihbar, şikâyet ve icrai nitelikteki dilekçelerin Valiliğimize verilmesi asildir. Bunların dışında kalan rutin hizmetlere ilişkin dilekçeler doğrudan kuruluşlara verilebilir.
 
2- SORUMLULUKLAR:
 
1.Vali Yardımcıları, kendilerine bağlı tüm birimlerin yazışmalarından sorumludurlar.
 
2.Yazı, Vali tarafından imzalanacaksa ve koordinasyon birimleri farklı Vali Yardımcılarına bağlı ise koordinasyon birimlerine ilaveten bu birime bakan Vali Yardımcısının da parafı alınır.
 
3.Birim Amirleri, birimlerinde işlem gören ve çıkan tüm yazıların içeriğinden ve ilgililerce yapılacak paraflar ile birimlerince yapılan tüm iş ve işlemlerden, ne suretle olursa olsun işlemsiz evrak bırakılmamasından, görüşe sunulması gerekenlerin bekletilmeden gönderilmesinden sorumludurlar.
 
4 .Birimlerine intikal eden resmi yazı ve belgelerin muhafazası ve korunması ile tabi olduğu prosedürün ikmaline ilişkin tedbirlerin alınmasından birim amirleri yetkili ve sorumludur.
 
5.Tekide meydan verilmemesi için birimlerde birim amirleri ile birlikte ilgili görevliler ortaklaşa sorumlu tutulacaklardır.
 
6.Yetkilinin     bulunmadığı ya da izinli olduğu durumlarda; vekili konumundaki görevli imza yetkisini kullanacak, yapılan iş ve işlemleri bilahare asıl yetki sahibine iletecektir.
 
7.İlgili Vali Yardımcısının bulunmadığı zamanlarda yerine, diğer Vali Yardımcıları imza atmaya yetkilidir. Bu gibi durumlarda imzayı atan görevli, konuyla ilgili sorumluluğu da üstlenmiş olacaktır.
 
3-BAŞVURULAR:
 
1.Vatandaşlarımız, Anayasamızın 74. Maddesi. 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılması Dair Kanun ve 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca, kendileri ya da kamu ile İlgili dilek ve şikayetleri hakkında yetkili makamlara başvurma hakkına sahiptirler. Bu nedenle, vatandaşlarımızın tüm dilek ve şikayetlerine "Valilik Makamı" daima açıktır.
 
Valilikçe başvurmalarla İlgili olarak, aşağıdaki usul ve yöntemlerin uygulanması uygun görülmüştür:
 
2.Dilekçeler, Vali, Vali Yardımcıları, İl Hukuk İşleri Müdürü. Kaymakam adayları. İl Yazı İşleri Müdürü veya Vali'nin yetkili kıldığı diğer görevliler tarafından ilgili kuruluşlara havale edilecektir.
 
Ancak cevaplar, Vali veya ilgili Vali Yardımcısı tarafından imzalanacaktır. Vali Yardımcıları dışında yapılan havalelerde herhangi bir istem veya şerh konulmayacaktır.
 
3-Bütün birim amirleri, kendi konuları ile ilgili olan başvurmaları doğrudan kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve eğer istenen husus, mevcut bir durumun açıklanması ise, bunu dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirmeye yetkilidirler.
 
Ancak bunlar dışında tasarrufa müteallik konular ya da şikayet ve soruşturma istemlerine ilişkin cevaplar ilgili Vali Yardımcısı tarafından imzalanacaktır.
 
4.Kendisine başvurulan birim amiri, konunun incelenmesini ve çözümünü kendi yetkisi dışında görürse, dilekçe ilgili Vali Yardımcısına sunulacak ve verilecek direktife göre gereği yapılacaktır.
 
5.İçişleri Bakanlığı tarafından uygulamaya konulan e-içişleri kapsamında Valiliğimize gelen tüm yazı ve dilekçelerin bilgisayar ortamında da kaydı yapılacak olup, e-içişlerinin yürütümünden Î1 Yazı İşleri Müdürü ve Valilik Bilgi İşlem görevlisi sorumludur.
 
6.Basında (ulusal, yerel, yazılı ve görsel basın) çıkan ihbar, şikayet ve dilekler ilgili Birim Amirleri tarafından herhangi bir emir beklemeksizin doğrudan doğruya veya ilgili Vali Yardımcısının değerlendirmesi ile Vali'ye bildirilecektir. Basma gönderilecek cevap şekli Vali tarafından takdir olunacaktır. Basına bilgi verme Vali veya yetki vereceği Vali Yardımcısı veya Birim Amiri tarafından yapılacaktır.
 
7.Başvurularla ilgili tereddüt edilen hususlar ilgili Vali Yardımcısı tarafından çözülecektir.
 
4- GELEN YAZILAR - EVRAK HAVALESİ :
 
1. "Çok Gizli", "Kişiye Özel" yazılar ile şifreler Vali, bulunmadığı zamanlarda Vali Yardımcısı tarafından havale edilecek ve kaydı Özel Kalem Müdürlüğünde tutulacaktır.
 
2."Valilik Makamı"na gelen diğer bütün yazılar Valilik Evrak Bürosunda açılacak, (Gizlilik derecesi taşıyan zarflar İl Yazı İşleri Müdürü tarafından açılacaktır) ilgili memur tarafından gideceği yer yazıldıktan sonra kaydı yapılacak, Vali veya Vali Yardımcısı tarafından görülmesi gerekenler ayrıldıktan sonra diğerleri Kaymakam Adayları veya İl Yazı İşleri Müdürünün imzası ile ilgili dairelere havale edilecektir. Bakanlıklar ile Genel Müdürlüklerden ve Kaymakamlıklardan gelen ve önem arz eden evrakları ilgili Vali Yardımcıları mutlaka görecektir.
 
3.Vali Yardımcıları tarafından Vali'nin görmesi için sunulan önemli dilekçe veya evrakın havale bloğunun üst sol köşesine "Takdim" anlamına gelen kırmızı kalemle (T) harfi konulacaktır.
 
4.Birim Amirleri, kendilerine gelen, Vali veya Vali Yardımcılarının imzasını taşımayan evrak arasında, kendi takdirlerine göre Vali veya Vali Yardımcılarının görmelerini gerekli buldukları evrak hakkında derhal kendileri bilgi verecekler ve talimatlarını alacaklardır.
 
5- GİDEN YAZILAR :
 
1.Vali veya Vali adına Vali Yardımcıları tarafından imzalanıp gönderilecek tüm yazılarda; "Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik" hükümlerine uyulacaktır.
 
2.Vali adına yetki verilmiş makamlarca imzalanacak yazılarda, ad ve soyadı ile unvanı arasına "Vali a." İbaresi konulacak, yetkilinin adı küçük harf, soyadı büyük harfle yazılıp unvanı ortalanacaktır.
 
3.Başlıklarda ilk satırda "T.C." kısaltması, ikinci satıra Kurum ve Kuruluşun adı büyük harflerle, üçüncü satıra ise Ana Kuruluşun ve birim adı küçük harflerle ortalanarak yazılır. Başlıkta yer alan bilgiler 3 (üç) satırı geçemez. Bakanlıklar ile bağlı ve ilgili kuruluşların taşra teşkilatlarının kullandıkları başlıklar 5442 Sayılı İl İdaresi Kanununa uygun olarak düzenlenerek, başlıklarda ilk satırda Valilik, ikinci satırda ise taşra teşkilatının adı yer alacaktır. Bölge Müdürlüklerinde ise Bakanlığın adının altında hangi bölge teşkilatı olduğu yazılır.
 
4.Bilgisayarla yazılan yazılarda "Times New Roman" yazı tipi ve 12 karakter boyutunun kullanılması esastır.
 
5.Kurumlarca Makama hitaben yazılan yazılarda sadece '"Valilik Makamına" ibaresi kullanılır. "İl Makamına", "'Vilayet Makamına" gibi ibareler kullanılmaz.
 
6.Üst ve ast makamlardan Valiliğe gönderilen yazı ve fakslar Valilik genel evrak kaydına alındıktan ve havalesi yapıldıktan sonra işleme konulur.
 
7.Yazışmalarda standardizasyona özen gösterilecektir.
 
Bunun için de;
 
1.Yazışmalarda "Vali Yardımcısı" ve "Müdür-Yardımcısı" unvanı yazılacaktır.
 
2.Onaylarda; onay için "OLUR" yazılacak ve altına ortalanacak biçimde hazırlanacak imza için yeterli boşluk bırakıldıktan sonra onaylayanın adı küçük harf, soyadı büyük harfle yazılıp, altına unvanı ortalanarak yazılacaktır.
 
3.Yazıların      sonuç bölümünde yer alan "Saygılarımla Arz ederim" vb. ifadelerin yerine sadece "Arz ederim" deyimi kullanılacaktır.
 
4.Yazıların Türkçe dilbilgisi kurallarına uygun hazırlanması ve konuların açık bir ifade ile kısa ve öz olarak yansıtılması esastır.
 
VII.  - İMZA VE ONAY YETKİLERİ
 A-V ALİ
 
1)  VALİ TARAFINDAN BİZZAT İMZALANACAK YAZILAR:
 
1.Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Yönergelerde doğrudan doğruya Valiye bırakılan konular, Cumhurbaşkanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğine yazılan önemli yazılar, TBMM Başkanının imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplar, Başbakan imzasıyla gelen ve kişiye özel yazıların cevapları ile Başbakanlığa sunulan Valilik görüş ve tekliflerini içeren yazılar, Genel Kurmay Başkanı ve Kuvvet Komutanları imzasını taşıyan yazılara verilecek cevabi yazılar, Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğine gönderilecek yazılar, Anayasa Mahkemesi ve Yüksek Yargı organlarından gelen yazılara verilecek cevabi yazılar.
 
2.Bakanlıklara yazılan yazılardan; Bakan imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplarla. Bakanlıklara göre, öneri ve önem arz eden yazılar ile ataması Bakanlık ve Genel Müdürlüklere ait personel ile ilgili öneri, görüş ve değerlendirme yazıları.
 
3.Yıllık Yatırım Programlarına ilişkin teklifler. İl yatırımının, planlama ve koordinasyon kurulu çalışmalarına ilişkin genelge, emir ve üst makamlara yönelik öneri ve talepler.
 
4.Garnizon Komutanlığına, Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilecek rutin olmayan yazılar.
 
5.YÖK            Başkanlığı, Üniversite Rektörlükleri ve Akademi Başkanlıklarına doğrudan doğruya yazılması gereken yazılar.
 
6.Hazine Avukatlığı ve Özel İdare Avukatlığının yetkileri saklı kalmak üzere; İçişleri Bakanlığı görev ve sorumlulukları ile genel güvenlik konularında yargı mercileri (Adli-İdari) nezdinde açılacak davalara ilişkin yazılar.
 
7."Çok Gizli" ve "Kişiye Özel" yazılar ve şifreler.
 
8.5442 Sayılı Kanunun 11. Maddesinin (D) fıkrası uyarınca Garnizon Komutanlığından "Yardım İstemi" yazıları. Olağanüstü Hal ve savaş hazırlıkları ile ilgili yazılar.
 
9.5442 Sayılı Kanunun 9. Maddesinin (F) fıkrası uyarınca İl'de teşkilatı veya görevli memuru bulunmayan kamu hizmetlerinin yürütülmesi için görevli daireyi belirtme yazıları.
 
10.İ1Tüzel Kişiliği adına tapu dairelerinde yürütülen işlemler ile İl Özel İdaresinin ortak bulunduğu şirketlerin genel kurul toplantılarında "Temsil Yetkisi" veren yazılar, İl Bütçesinin, İl Genel Meclisi ve İl Encümeni kararlarının uygulanmasına yönelik emirler.
 
11.İlçe Kaymakamlıklarına ve İl Birimlerine gönderilecek önemli yazı, talimat ve genelgeler.
 
12.Disiplin amiri sıfatı ile savunma İstem yazıları ve disiplin cezası verme ile ilgili yazılar, Vali Yardımcısı, Kaymakam, İl İdare Şube Başkanları, İl Genel Meclis Üyeleri kimlik cüzdanları.
 
13.Kaymakam Adayları ile ilgili değerlendirme raporları.
 
14.Valilikçe yayımlanan genel emir ve talimatlar.
 
15.Vali tarafından görüş belirtilmesi gereken konulara ilişkin yazılar.
 
16.Vali Yardımcılarının uygun görüşünü içeren atama ve yer değiştirme onayları. Birim Amirleri, Kaymakamlıklar, ilçe milli eğitim, ilköğretim ve orta dereceli okul müdürlerinin yer değiştirme ve atama gibi işlemlerine yönelik teklifler.
 
17.Diğer İllerden bizzat İl Valisi imzasıyla gelen önemli nitelikteki yazışmalara verilecek cevaplar.
 
18.Valilik adına yapılacak Radyo ve TV konuşma metinleri ile basma verilecek yazılı metinler.
 
19.Bakanlıklara ve diğer İllere gönderilecek emniyet ve asayişe müteallik (önem derecesi Vali tarafından belirlenecek) önemli (telsiz yazışmaları ile şifreli yazılar. Haber alma genel asayiş ve milli güvenliği ilgilendiren konularda (önem derecesi Vali tarafından belirlenecek) önemli direktif yazılar, Toplu iş sözleşmesi ve grev, lokavt gibi İş hayatına yönelik konularla ilgili talepler.
 
20.Kanun, tüzük, yönetmelik ve mevzuatta doğrudan doğruya Vali tarafından kullanılması gereken yetkilere ilişkin yazılar,
Vali tarafından imzalanır.
 
2)   VALİNİN ONAYINA BAĞLI İŞLEMLER VE KARARLAR:
 
1.İl içerisinde ilk defa memurluğa atanan veya başka illerden ilimize gelen memurların atama onayları, atanması Bakanlıklara ait olup İlimize verilmiş memurların görev yerlerinin değiştirilmesi ve kurum içi yer değiştirmelerine ilişkin onaylar.
 
2.İlimizde görevli memurların görevden çekilme ya da çekilmiş sayılmalarına ilişkin onaylar.
 
3.İl Genel Meclisi kararlarının onayları.
 
4.Disiplin Kurulu kararlarının onayları.
 
5.Vali Yardımcıları, İl Hukuk İşleri Müdürü, Kaymakamlar, Kaymakam adayları ve Merkez Birim Amirlerinin yıllık, mazeret, sağlık, görev, refakat ve ücretsiz izinleri ve il dışına çıkma onayları.
 
6.Birim Amirleri, yardımcıları ve şube müdürlerinin emeklilik onayları.
 
7.Birim Amirlerinin ve Kaymakamların herhangi bir nedenle görevden ayrılmaları halinde verilecek vekâlet onayları.
 
8.Mülki İdare ve Birim Amirlerinin hizmet gereği olarak il dışı araç görevlendirme onayları.
 
9.Birim Amirleri, müdür, müdür yardımcıları ve şube müdürlerinin, tüm geçici görev onayları ile diğer personelin 3 aydan fazla süreli geçici görevlendirme onayları.
 
10.4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun uyarınca ve disiplin yönünden işlem yapılmak üzere kamu görevlileri hakkında ön inceleme ve disiplin soruşturması onayları.
 
11.657 sayılı D.M.K. 137 ve 145. maddede yer alan görevden uzaklaştırma kararlarının alınması, uzatılması veya kaldırılmasına ilişkin onaylar.
 
12.Devlet Giderleri ile ilgili olup, 2886 Sayılı Devlet İhale Kanununa göre Vali Onayını gerektiren iş ve işlemler.
 
13.Devlet binalarının sabotajlara karşı korunması ve sivil savunma planlarının onayları ile afetler kanununa göre yapılan tasarruf onayları.
 
14.Özel İdare personeli tayin ve nakil onayları, Özel İdaresi'ne şartsız bağışların kabulüne ilişkin onaylar.
 
15.6136 sayılı Kanuna dayalı Yönetmelik ve Bakanlar Kurulu Kararma göre verilecek silah taşıma ve bulundurma onayları.
 
16.2559 ve 3572 sayılı Kanuna göre açılmasına izin verilen yerlerin ruhsatlarının iptali ve belirli sürelerde bu iş yerlerinin kapatılması onayları.
 
17.Kanun, tüzük, yönetmelik ve mevzuatın bizzat Vali tarafından yapılmasını gerektirdiği işlere ait karar ve onaylar,
 
Vali tarafından onaylanır.
 
1) VALİ YARDIMCILARININ İMZALAYACAĞI YAZILAR VE YÜRÜTECEĞİ GÖREVLER (Görev bölümüne göre ilgili Vali Yardımcısı tarafından):
 
1.Cumhurbaşkanlığı, Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği, Başbakanlık ve Bakanlıklardan gelen ve Vali tarafından imzalanması gerekmeyen diğer yazı ve cevaplar.
 
2.Bir direktifi, öneriyi ve görüş saptanmasını gerektiren, Vali'nin imzalayacakları dışında olan diğer genelge ve yazılar ile iş ve işlemlerin görev bölümüne göre yürütülüp sonuçlandırılması ve yazıların imzalanması.
 
3.Vali'nin imzalayacakları dışında kalan Hizmete Özel ve Gizli işaretli yazılar.
 
4.3091 Sayılı Kanunun uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek ve karar vermek.
 
5.îmza yetki devri konusundaki Yönerge hükümlerine uyum ve riayeti sağlamak amacıyla gerekliğinde kendilerine bağlı birimlerin işlemleri ve kararları üzerinde veya dairelerde denetimler yapmak.
 
6.Vali  tarafından imzalanacak onaylarda "Uygun görüşle arz ederim", ifadesinin imzalanması.
 
7.Görev bölümü esasları dahilinde, Vali'nin katılmadığı komisyon ve kurulların başkanlıklarının yürütülmesi, kararlarının imzalanması ve gerekli işlemlerin yerine getirilmesi.
 
8.5233 Sayılı "Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanun"un uygulanmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek ve bu konu ile ilgili olarak oluşturulacak komisyona başkanlık etmek.
 
9.Î1 Özel İdaresinin kendilerine bağlı kurum ve kuruluşlarla ilişkilerinin, Vali adına yürütülmesi ve koordine edilmesi.
 
10.Vali'nin Vali Yardımcıları tarafından imzalanmasını uygun gördüğü yazılar.
 
2- VALİ YARDIMCILARININ ONAYLAYACAĞI İŞLEMLER VE KARARLAR: (Görev bölümüne göre ilgili Vali Yardımcısı tarafından )
 
1. Vali'nin onayı dışında kalan ve Vali onayını gerektirmeyen tüm İşlem ve kararların onaylanması.
 
2. Mülki İdare Amirleri ve Kurum Amirleri dışındaki personelin görev nedeniyle araçlı veya araçsız il dışına çıkma onayları (il dışı sağlık kuruluşlarına sevk nedeniyle geçici görevli-izinli olarak gidecek hasta veya refakatçi personelin izin onayları kurum amirlerince imzalanacaktır)
 
3. Birim Amirleri, yardımcıları ve şube müdürlerinin dışında kalan diğer personelin emekliliklerine ilişkin onaylar.
 
4. Birim Amirleri, Müdür, Müdür Yardımcıları ve şube müdürleri haricinde kalan personelin 3 aydan kısa süreli geçici görevlendirmeleri.
 
5. Derece ve kademe ilerlemesi onayları.
 
6. Vali tarafından verilecek izinler dışında kalan memurlardan birim müdür yardımcısı ve şube müdürü statüsünde olanların yıllık, mazeret, sağlık, ücretsiz ve yurtdışı izinlerinin onayları ve vekalet onayları.
 
8. Vali tarafından imzalanan umuma açık yerlerle, demek lokallerinin açma ve kapatma onaylarının uygulanmasına ilişkin yazılar.
 
9. Her türlü ruhsat ve ruhsat yazışma belgelerinin yazıları, yivsiz tüfek sahipliği belgeleri ve av tezkereleri.
 
10. Bütün kurs bitirme belgeleri.
 
11. Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğinin 17. maddesi gereğince verilecek Çevresel Etki Değerlendirme Belgeleri.
 
12. Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği gerince verilen B Grubu Emisyon İzin Belgeleri.
 
13. 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar Hakkındaki Kanuna dayalı olarak çıkarılan Yönetmeliğin 8. maddesinde zikredilen kamu görevlilerine verilen silah taşıma ruhsatları ve silah bulundurma ruhsat onayları.
 
14. 91/1779 sayılı Yönetmeliğin 3. maddesine göre silah ruhsatı iptal onayları.
 
15. 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 30. maddesi gereğince verilen İşyeri Açma Belgeleri.
 
16. 5403 sayılı Toprak Korama ve Arazi Kullanımı Kanununun 13. maddesi gereğince verilecek Bağ evi, Bakımevi, Ağıl, Ahır, Mandıra ve Hayvancılık tesislerine ilişkin onaylar.
 
17. Kamu Kurumlan ve Kaymakamlıklarca hazırlanan hizmet içi eğitim onayları.
 
18. Av tezkereleri onayları ile silah ve mermilerin yetki belgeleri onayları.
 
19. Kira sözleşmeleri.
 
20. Köy bütçelerinin onaylanması.
 
21. Vali'nin bulunmadığı zamanlarda, görev bölümüne göre kendilerine taalluk eden Vali tarafından imzalanması veya onaylanması gereken, ancak özelliği ve ivediliği nedeniyle gecikmesinde sakınca bulunan yazılar ve onaylar.
 
21. İ1  Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve İl Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü tarafından teklif edilen İdari Yaptırım Kararlarının onaylanması.
 
22. İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi.
 
23. Özel eğitim ve sağlık kuruluşlarına ilişkin onay ve belgeler.
 
24. İlaç satış yerleri ve eczane ruhsatlarına ilişkin onaylar.
 
25. Emniyet Müdürlüğü kadrosunda görevli bulunan personelin Evleneceği şahıs ile İlgili yapılan tahkikat neticesinde verilecek Evlilik Onayları,
 
26. 5208 sayılı Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Kanun gereğince imzalanacak izin, sözleşme ve onay belgeleri.
 
27. Emniyet Müdürlüğü personelinin görev nedeniyle araçlı ve araçsız İl dışına çıkma onayları.
 
27. Emniyet Müdürlüğü Müdür Yardımcısı ve Şube Müdürlüğü statüsünde olanların vekalet onayları.
 
C-İL HUKUK İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI YAZILAR, YAPACAĞI GÖREVLER, VERECEĞİ ONAYLAR:
 
1. Vali tarafından tevdi edilen konular hakkında hukuki görüş ve mütalaa bildirmek.
 
2. Vali tarafından görevlendirildiğinde İdari Yargıda idareyi temsil etmek, savunmada bulunmak.
 
3. Dilekçelerin kabulü ve havalesi.
 
4. Kanunlar veya Valilik onayı ile verilmiş kurul üyelikleri,
 
5. Hukuk İşleri Şefliğinin görev alanına giren inceleme ve denetleme hizmetlerine ilişkin yazılar.
 
6. Bakım belgeleri, Apostil tasdik şerhi, noterlikçe düzenlenen vekaletname onayları.
 
7.  Vali tarafından verilecek diğer görevleri yürütmek.
 
D- KAYMAKAM ADAYLARININ YÜRÜTECEĞİ İŞLER
 
1. Dilekçelerin kabul ve havalesi.
 
2. İçişleri Bakanlığı birimlerinde inceleme yapılması.
 
3. Memurlar hakkında yapılacak ön inceleme raporlarının hazırlanması.
 
4. Vali tarafından verilecek diğer görevlerin yürütülmesi.
 
E-BİRİM AMİRLERİNİN YÜRÜTECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER
Birim Amirlerine;
 
1.Bağlı bulundukları Bakanlığın mevzuatı çerçevesinde (Kanun, Yönetmelik, Tüzük ve Yönerge vb) kendilerine verilen yetkilerle ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesine.
 
2.İl içinde ve diğer illerle olan yazışmalarda 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 9/b maddesinde belirtilen hesabata ve teknik hususlara ait yazıların imzalanması.
 
3.Vali Yardımcıları tarafından imzalanması gerekmeyen yazılar.
 
4.İzinleri Vali ve Vali Yardımcıları tarafından verileceklerin dışında kalan memurların yıllık izinlerinin, sağlık ve mazeret izinlerinin verilmesi.
 
5.İ1dışı sağlık kuruluşlarına sevk nedeniyle geçici görevli-izinli olarak gidecek hasta veya
 
refakatçi personelin izin onayları kurumu amirlerince imzalanacaktır.
 
6.Vali  Yardımcılarının katkısına ihtiyaç duyulmayan tip formlarla bilgi alma, bilgi verme niteliğinde olan yazıların imzalanması.
 
7.Vali  veya Vali Yardımcılarına sunulacak yazıları parafe etmek.
 
8.Yeni bir hak ve yükümlülük doğurmayan, Valiliğin takdirini gerektirmeyen ve direktif niteliği taşımayan rutin yazılar. (Tekniğe ve hesabata müteallik yazılar)
 
9.Bir dosyanın tamamlanması, bir işlemin sonuçlandırılması için belge ve bilgi istenmesi, teftiş, rapor ve lahiyasının sonuçlarının izlenmesine ilişkin yazılar.
 
10.Vali tarafından kabul edilmiş ve onaylanmış kararların işleme konulması ile ilgili yazılar.
 
11.Vatandaşlarımızın Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki iş ve işlemlerinin takipleri sırasında içerik olarak şikayet ve icrai nitelik taşımayan rutin hizmetlere ilişkin dilekçe ve müracaatların kabul edilmesi, incelenmesi, bilgi, istenmesi için kuruluşlara ve ilgilisine bilgi verilmesine dair yazılar.
 
12.Kurumlarında görevli personelin kimlik cüzdanları.
 
13.Tekit yazıları, bir işin İncelenmekte olduğunu bildiren yazıların ( Tekit ikiyi geçerse Vali Yardımcıları tarafından imzalanacaktır.) imzalanmasına,
 
Vali adına imza yetkisi verilmiştir.
 
F- BASINA BİLGİ VE DEMEÇ VERME:
 
1.657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 15. maddesi uyarınca kamu hizmetleri hakkında basına, haber ajanslarına veya radyo-TV kuruluşlarına bilgi ve demeç verme yetkisi Vali’ ye aittir.
 
2.Basma; doğru zamanında ve güncel bilginin verilmesi esastır. Kamuoyunun yönlendirilmesi ve tepkilerin alınmasında basma büyük görevler düşmektedir. Valiliğin denetim ve gözetimi altındaki tüm birim amirleri bu görevin yerine getirilmesine yardımcı olacaklardır.
 
3.Basma verilecek rutin ve istatistiksel bilgiler, ilgili daire müdürlüğünce hazırlanıp “Basın Bülteni” haline getirildikten soma Valilik İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne teslim edilecek, gereği bu müdürlükçe yerine getirilecektir.
 
4.Basın mensuplarının talep ve başvuruları üzerine, teknik bilgi mahiyetindeki konular hakkında bizzat Vali’ye arz edilmek kaydıyla ilgili daire müdürü tarafından bilgi verilebilecektir.
 
6.Basında çıkan ihbar ve şikayetler ilgili daire müdürleri tarafından herhangi bir emir beklemeksizin doğrudan doğruya dikkatle incelenecek ve sonuç en kısa zamanda ilgili Vali Yardımcısının değerlendirmesi ile Vali’ye sunulacaktır.
 
7.Basma gönderilecek cevabın içeriği Vali tarafından bizzat takdir olunacaktır. Basma bilgi verme, Vali veya yetki vereceği Vali Yardımcısı ya da daire müdürü tarafından yapılacaktır.
 
G- VIII- UYGULAMAYA İLİŞKİN DİĞER HÜKÜMLER:
1.İlde kuruluşu bulunmayan Bakanlık ve Bağımsız Genel Müdürlüklerin işleri, ilgili Bakanlıkların işlemlerini yürüten Vali Yardımcısı tarafından yürütülecektir.
 
2.Vali veya Vali Yardımcılarının onayına sunulacak yazılar ile bunların imzasıyla yapılacak yazışmalarda bizzat ilgili kurum amirince teklifte bulunulacak veya parafe edilecektir.
 
3.Bu Yönerge tüm memurlara imza karşılığında okutturulacak ve Yönergenin bir örneği her memurun masasında her zaman başvurmaya hazır şekilde bulundurulacaktır. Birim amirleri personelini bu konuda hizmet içi eğitime tabi tutulacaklardır.
 
4.İmza yetkileri Yönergesinde belirlenen herhangi bir hükme aykırılık halinde evrak sıralı amirlerce iade edilecektir.
 
5.Bu Yönerge 11/03/2015 tarihinden itibaren yürürlüğe girer bu Yönergenin yürürlüğe girmesi ile birlikte, önceki Yönerge yürürlükten kalkar.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • İhale Yönetim Sistemi
Ağrı Valiliği Fırat Mahallesi Yaşar Kemal Caddesi
(0472) 215 10 01 Fax : (0472) 215 13 92
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız