• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. AĞRI VALİLİĞİ
T.C. AĞRI VALİLİĞİ
T.C. AĞRI VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yönetcilerimiz Valilik Birimleri İl Protokol Listesi Valilik Yönergeleri Tarihçe Kurumsal Kimlik Mevzuat Valilik Birim İletişimleri
  • AĞRI
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler Ağrı İl Brifingi ve 2020 Yılı Çalışma Planı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyuru ve İlan Valilik Emirleri İhale Yönetim Sistemi Etkinlikler
  • İLETİŞİM
°C
21
Nisan2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yönetcilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Yusuf Cıbır
        • Ahmet Vezir Baycar
        • Ramazan Cankaloğlu
        • Kerem Türker
      • Vali Yardımcıları Görev Bölümü Tablosu
      • Kaymakamlar
        • Ramazan Cankaloğlu
        • Mehmet Kemal Akpınar
        • Mustafa Duruk
        • Kerem Türker
        • Mustafa Maslak
        • Murtaza Ersöz
        • Ahmet Karaaslan
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
    • İl Protokol Listesi
    • Valilik Yönergeleri
    • Tarihçe
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Valilik Birim İletişimleri
  • AĞRI
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • Ağrı İl Brifingi ve 2020 Yılı Çalışma Planı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyuru ve İlan
    • Valilik Emirleri
    • İhale Yönetim Sistemi
    • Etkinlikler
  • İLETİŞİM
 

02/03/2021 Tarihli ve 2021/66 Karar Nolu İl Umumi Hıfzıssıhha Kurul Kararları

02.03.2021

KARAR TARİHİ  : 02/03/2021

KARAR N0            : 2021/66   

Koronavirüs (Covid19) salgınının toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından oluşturduğu riski yönetme, sosyal izolasyonu temin, fiziki mesafeyi koruma ve hastalığın yayılım hızını kontrol altında tutma amacıyla Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulunun önerileri, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları ve 01.03.2021 günü Cumhurbaşkanımız başkanlığında toplanan Kabine’de alınan kararlar doğrultusunda İl Umumî Hıfzıssıhha Kurulu 1593 sayılı Umumî Hıfzıssıhha Kanunu’nun 23’üncü maddesine göre Sayın Valimiz Dr. Osman VAROL başkanlığında 02.03.2021 tarihinde toplanarak aldığı kararlar aşağıda sunulmuştur;

     1.   İlimizin, Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulu tarafından tespit edilen kriterlere göre “Düşük Risk Grubunda” yer alması nedeniyle;

a- Okul öncesi eğitim kurumları ve özel eğitim okullarında tam zamanlı yüz yüze eğitime geçilmesine;

b- Birleştirilmiş sınıflı okullar ve köy okullarında tam zamanlı ve yüz yüze eğitime devam edilmesine;

c- İlkokullarda haftada 2 gün okulda yüz yüze ve seyreltilmiş sınıflarda, 3 gün uzaktan eğitim yöntemiyle eğitim ve öğretim yapılmasına;  

d- Ortaokul 5, 6, 7. sınıflarda haftada 2 gün okulda yüz yüze ve seyreltilmiş sınıflarda, 3 gün uzaktan eğitim yöntemiyle eğitim ve öğretim yapılmasına;

e- Ortaokul 8. sınıflarda derslerin haftada 12 ila 22 saat olacak şekilde seyreltilmiş sınıflarda yüz yüze yapılmasına;

f- Lise hazırlık 9, 10 ve 11. sınıflarda haftada 2 gün okulda yüz yüze ve seyreltilmiş sınıflarda, 3 gün uzaktan eğitim yöntemiyle eğitim ve öğretim yapılmasına;

g- Lise 12. sınıflarda derslerin haftada 16 ila 24 saat olacak şekilde seyreltilmiş sınıflarda yüz yüze yapılmasına;

h- Destekleme ve yerleştirme kurslarında yüz yüze eğitime devam edilmesine;

ı- Sınavların seyreltilmiş sınıflarda yapılmasına;

j- 12.02.2021 tarih ve 2021/65 sayılı İl Hıfzıssıhha Kurul Kararıyla İlimiz genelindeki köy okullarının tüm kademeleri ile resmi ve özel tüm anaokullarında 15 Şubat 2021 tarihinden itibaren tam gün olarak yüz yüze eğitime geçilmesine kara verilmişti. Bu kapsamda tam zamanlı ve yüz yüze eğitime geçecek olan köy okullarımızdaki taşımalı eğitim kapsamındaki öğrencilere Devlet tarafından ücretsiz olarak verilen öğle yemeklerinin salgın sürecinde kuru kumanya olarak verilmesine, ayrıca bu kapsamda bulunan pansiyonlu öğrencilere gerekli tedbirler alınarak barınma ve yeme içme hizmetlerinin verilmesine;

k- Hamur ilçemizde bulunan YBO pansiyonunda kalan Mevlana İlkokulu öğrencilerinin seyrek nüfuslu yerleşim yerleri kapsamında değerlendirilerek tam gün yüz yüze eğitime geçmesine;

     2.  Cumhurbaşkanlığı’nın 01.03.2021 tarih ve 2021/5 sayılı genelgesine istinaden;

a- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlara esnek çalışma yöntemlerinin uygulanması tedbiri olarak yürürlüğü giren ve mesai saatlerini 10.00-16.00 saatleri arasında düzenleyen uygulamanın 02.03.2021 tarihi itibariyle yürürlükten kaldırılmasına ve kamu kurum ve kuruluşların normal düzen ve mesai saatlerinde çalışmasına;

b- Çalıştırılma biçimlerine bakılmaksızın kamu kurum ve kuruluşlarında (Sağlık Bakanlığı ve Milli İstihbarat Teşkilatı Başkanlığı çalışanları ile yönetici kadro ve pozisyonunda olanlar hariç) çalışan 60 yaş ve üzerinde olanlar ile Sağlık Bakanlığının belirlediği kronik hastalığı bulunanların idari izinli sayılmasına;

     3. İçişleri Bakanlığı’nın 02.03.2021 tarih ve 3514 sayılı genelgesine istinaden İlimiz genelinde

a- Sokağa çıkma kısıtlamasının hafta içi ve hafta sonlarında 21.00-05.00 saatleri arasında uygulanmasına;

b- 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımız ile 20 yaş altı genç ve çocukların sokağa çıkma kısıtlamasının kaldırılmasına ve toplu taşıma araçlarını kullanabilmelerine;

c- Restoran, lokanta, kafeterya, tatlıcı, pastane, kıraathane, çay bahçesi gibi yeme-içme yerlerinin (Salgın Yönetimi Çalışma Rehberinde masa ve sandalye arasında bırakılması öngörülen mesafeye uymak kaydıyla) açık ve kapalı alanlar için ayrı ayrı olacak şekilde % 50 kapasite ile 07.00-19.00 saatleri arasında çalışmasına, mekanda bulunabilecek masa ­koltuk sayısı ve aynı anda bulunabilecek azami kişi sayısının tespit edilmesine ve bu sayıların müşterilerin görebileceği şekilde işletme girişine ve içeride uygun yerlere asılmasına, yeme­-içme yerlerinin 19.00-­21.00 saatleri arasında paket servisi veya gel ­al şeklinde, 21.00­-24.00 saatleri arasında ise sadece paket servis şeklinde hizmet verebilmelerine, HES kodu kontrol edilmeksizin müşteri kabul edemeyecek olan yeme­-içme yerlerinde onaylanan oturma düzeninde belirtilen şeklin dışında mekanda kesinlikle fazladan masa-­koltuk bulundurulmasına müsaade edilmemesine;

d- Girişlerde HES kodu kullanılması ve seyirci/refakatçi/misafir alınmaması kaydıyla halı saha, yüzme havuzu vb. tesislerin 09.00-19.00 saatleri arasında çalışmasına;

e- Nikah ve nikah merasimi şeklindeki düğünlerde katılımın kişi başına minimum 8 m2 alan ayırmak ve katılımcı sayısı 100’ü geçmemek ve 1 saatle sınırlı olmak kaydıyla izin verilmesine;

f- Sivil toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşları ile birlikler ve kooperatiflerin genel kurul dahil yapacakları etkinliklere; kişi başına minimum 8 m2 alan ayırmak ve katılımcı sayısı 300’ü geçmemek kaydıyla izin verilmesine;

g- Kişilerin bir araya gelmesine neden olacak her türlü etkinliğin (nikah veya nikah merasimi şeklindeki düğünler dahil) Valilik/Kaymakamlıklara (ilgili mevzuatında başkaca bir hüküm bulunmadığı takdirde en az üç gün öncesinden) bildirilmesi sağlanarak bu kurum/kuruluşlarca yapılacak etkinliklerde belirlenen kurallara ve kişi ve alan sınırlamalarına riayet edilip edilmediğinin denetim ekiplerince kontrol edilmesine;

     4. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 26.02.2021 tarihli ve 1092857 sayılı genelgesine istinaden;

a- Yaygın Din Eğitimi Daire Başkanlığı uhdesinde olan Kur'an kursu öğretim programlarında yüz yüze eğitime geçilmesine;

b-    Ders saatlerinin 30 dakika, teneffüs aralığı ise 10 dakika olarak uygulanmasına;

c-   Eğitimlerde sadece temel öğretim programları yüz yüze uygulanacak olup kısa süreli öğretim programları ile Haydi Türkiye Evden Kur'an Öğrenmeye/Okumaya ve Camilerde Kur'an Öğretimi Hafta Sonu programlarının çevrim içi olarak uygulanmaya devam edilmesine;

d-   Temel öğretim programlarında yüz yüze eğitime geçildiğinde çevrim içi devam etmek isteyen öğrencilerle çevrim içi, yüz yüze devam etmek isteyen öğrencilerle yüz yüze olmak üzere iki grup oluşturularak eğitime devam edilmesine,

e-    Sınıfta aynı anda en fazla 10 öğrenci bulunmasına ve yüz yüze eğitime 10 öğrenciden fazla talep olması durumunda randevulu sistemin uygulanmasına;

     5. İçişleri Bakanlığının 30.12.2020 tarih ve 21751 sayılı Genelgesiyle sinema salonlarının faaliyetlerinin 1 Mart 2021 tarihine kadar durdurulması kararlaştırılmıştı. Yine Bakanlığımızın 24.02.2021 tarih ve 3135 sayılı Genelgesine istinaden salgınla mücadelede alınan tedbirlerin devamının sağlanması ve desteklenmesi amacıyla sinema salonlarının faaliyetlerine 01.04.2021 tarihine kadar ara verilmesine;

     6. Yeni Tip Koronavirüs ile mücadele kapsamında, Pozitif kişilerin ve temaslılarının, karantinayı geçirecekleri yerdeki şartların uygun olmaması halinde, ihtiyaç duyulduğunda kolluk kuvvetleri eşliğinde, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından görevlendirilen araçlar ile uygun hastaneye transferinin sağlanıp, karantina sürelerinin kalan kısmının tamamlatılmasına;

     7. İlin Sosyokültürel düzeyi değerlendiğinde, Merkezi Hekim Randevu Sistemi üzerinden randevu alım oranı diğer illere oranla düşük olmaktadır. MHRS dışında hasta bakılmaması sebebiyle Vatandaş mağduriyeti oluşmaktadır. Vatandaş mağduriyetinin önüne geçmek amacıyla MHRS dışında, Sağlık Kurumlarında Çalışma Rehberi ve Enfeksiyon Kontrol Önlemleri Rehberinde belirtilen kurallara uyulması şartıyla hasta bakılmasının sağlanmasına;

Alınan kararların ivedilikle uygulanmasına ve herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi ve mağduriyete neden olunmamasına, alınan kararlara uymayanlara Umumi Hıfzıssıhha Kanununun ilgili maddeleri gereğince idari işlem tesis edilmesi ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına;  

Oy birliği ile karar verilmiştir.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
Ağrı Valiliği Fırat Mahallesi Yaşar Kemal Caddesi
(0472) 215 10 01 Fax : (0472) 215 13 92